افزایش امنیت سایت

خدمات بیت آبی برای افزایش امنیت سایت

افزایش امنیت سایت : ما در مجموعه بیت آبی سایت و هاست مشتریان خود را با دقت و ظرافت کامل بررسی و آنالیز می کنیم و مشکلات و باگهای احتمالی را مرتفع می کنیم. وجود فایل های مشکوک و آلوده، عدم کارکرد صحیح وب سایت، بررسی ایمیل ها، بررسی وجود کدهای مخرب، قدیمی بودن هسته و افزونه ها و قالب سایت و … از جمله مواردی است که بررسی می کنیم.

اگر وب سایت شما امنیت بالایی نداشته باشد، حتی اگر میلیون ها تومان برای سایت خود هزینه کرده باشید، تمام این هزینه ها می تواند یک روزه از بین برود. برای افزایش امنیت سایت و کسب و کار خود همین حالا با ما تماس بگیرید تا امنیت سایت شما را تضمین کنیم.

امنیت سایبری

نحوه افزایش امنیت سایت

سایت‌ ها و سایر برنامه‌های کاربردی تحت وب با تهدیدی مداوم از سوی مهاجمان سایبری روبرو هستند، که ممکن است سعی کنند با کدهای مخرب به آنها نفوذ کنند تا سیستم‌ ها را به خطر بیندازند و اطلاعات حساس را به سرقت ببرند.

در دنیای امروز، افزایش امنیت سایت تنها به محافظت از اطلاعات شما در برابر هکرها نیست، بلکه از کارکنان شما نیز محافظت می کند. بیشتر افراد خطرات موجود برای اسناد حساس یا آپلود اطلاعات محرمانه در یک شبکه ناامن را می دانند.

با این حال، حقیقت این است که بسیاری از سازمان‌ ها در ارائه آموزش کافی به کارکنان در مورد خطرات مرتبط با برنامه‌های کاربردی وب نا امن، که می‌تواند امنیت داده‌های شما را به خطر بیندازد، کوتاهی می‌کنند. این موضوع می تواند منجر به مشکلات شدید برای کسب و کارها و شرکت ها شود.

امنیت وب سایت جز حیاتی هر کسب و کاری است. به هر حال، وب سایت شما اغلب اولین ویترینی است که تاثیر بر مشتریان بالقوه می گذارید. همچنین اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما دارد که می تواند کسب و کار شما را در معرض حملات سایبری قرار دهد.

امنیت سایت چیست؟

تعریف امنیت وب سایت چیست؟

اصطلاح “امنیت وب سایت” اقداماتی را برای محافظت از حضور آنلاین شما در برابر دسترسی افراد غیر مجاز به وب سایت شما و سرقت اطلاعات محرمانه شما توصیف می کند. در ادامه 5 مورد از تهدیداتی را که می تواند برای وب سایت شما ایجاد شود را بررسی می کنیم:

بد افزارها و ویروس ها

بد افزار نرم افزار مخربی است که برای سرقت داده ها و اطلاعات شما استفاده می شود. دو دسته اصلی بدافزارها وجود دارد: ویروس ها و تروجان ها.

ویروس ها معمولاً توسط هکرها ایجاد می شوند که آنها را برای کسب درآمد می فروشند. به عنوان مثال، یک هکر ممکن است از ویروس برای فریب بازدیدکنندگان برای دانلود فایلی استفاده کند که به آنها امکان دسترسی به ایمیل، فایل‌ها و سایر اطلاعات حساس شما را می‌دهد. هک می تواند به طور منظم یا فقط یک بار اتفاق بیفتد.

ویروس ها معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که با سوء استفاده از نقاط ضعف در سیستم عامل ها کار کنند، اما تروجان ها برای سرقت اطلاعات از کاربران طراحی شده اند.

تروجان برنامه ای است که ماهیت اصلی خود را پنهان می کند. وقتی شخصی فایلی را دانلود می کند، ممکن است فکر کند که ایمیلی از یک دوست است. هنگامی که بازدید کننده نا آگاه آن را باز می کند، تروجان رایانه را آلوده کرده و اطلاعات شخصی را به سرقت می برد.

تروجان ها خطرناک هستند زیرا می توانند تنظیمات شما را تغییر دهند، داده های شما را حذف کنند و حتی اطلاعات مالی شما را بدزدند. این یک مشکل بزرگ برای مشاغل است، زیرا این نوع بد افزار اغلب از طریق ایمیل های آلوده به مشتریان منتقل می شود.

حملات فیشینگ و فارمینگ

حملات فیشینگ و فارمینگ یکی از رایج ترین تهدیدات امنیتی وب سایت است. یک هکر می تواند با ایجاد ایمیل های جعلی، خود را به عنوان یک سازمان قابل اعتماد پنهان کند. این هکرها از وب سایت ها برای سرقت رمز عبور و داده های شخصی کاربران استفاده می کنند، گاهی اوقات بدون اینکه آنها متوجه شوند.

در سال های اخیر، فیشینگ به یک روش پیچیده تر از جرایم سایبری تبدیل شده است. هکرها اکنون از کلاهبرداری های فیشینگ برای جمع آوری اطلاعات حساس مانند اطلاعات حساب بانکی و جزئیات کارت اعتباری استفاده می کنند.

Pharming یک طرح مشابه است که از یک وب سایت برای سرقت اطلاعات شخصی کاربران استفاده می کند. هکر صفحه ای ایجاد می کند که شبیه یک سایت قانونی است. سپس از آن صفحه برای سرقت اطلاعات شخصی شما و نصب بدافزار بر روی رایانه شما استفاده می کند.

خطرات وب

وقتی به حساب بانکی آنلاین خود وارد می شوید یا صورت حساب آنلاین خود را بررسی می کنید، خطرات وب ممکن است رخ دهد. این می تواند منجر به سرقت اطلاعات شخصی شما، از جمله اطلاعات بانکی شما شود. استفاده از رمز عبور اصلی و ایمن بهترین راه برای جلوگیری از این خطرات است.

جلوگیری از هک شدن سایت

رمزهای عبور قوی ایجاد کنید

رایج ترین حمله هک رمز عبور زمانی اتفاق می افتد که شخصی سعی می کند رمز عبور شما را حدس بزند. در این حالت رمز عبور شما اگر ضعیف و قابل حدس باشد به راحتی شکسته می شود. اگر هکری به سیستم شما نفوذ کند، ممکن است بتواند اطلاعات شخصی شما مانند اطلاعات بانکی شما را بدست آورد.

هکرها همچنین می توانند از اطلاعات سایت های هک شده برای بازدید از وب سایت های خود استفاده کنند. این حمله DDoS (منع سرویس توزیع شده) نامیده می شود. هکر ممکن است از یک ربات برای پر کردن ترافیک سرور شما استفاده کند و باعث کند شدن سرعت آن شود.

دسترسی غیرمجاز به سایت

هنگامی که وب سایت شما هک می شود، هکرها می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند و کنترل کامل سایت شما را در دست بگیرند. این بدان معنی است که آنها می توانند کل پایگاه داده شما را ببینند، محتوای وب سایت شما را تغییر دهند یا داده های شما را حذف کنند. این یکی از بزرگترین خطرات داشتن یک وب غیر ایمن است.

رایج ترین راه برای دسترسی هکرها به یک وب سایت استفاده از ترکیب نام کاربری و رمز عبور است. هکرها اغلب به محل ذخیره سازی نام های کاربری و رمز عبود حمله می کنند، جایی که فهرستی از نام‌های کاربری و رمزهای عبور سایت‌های لیست شده اند. به این ترتیب آنها می توانند به سرعت و به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

بنابراین یکی از بهترین روش های افزایش امنیت سایت استفاده از افراد متخصص در حوزه های طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ می باشد.

چرا باید نگران امنیت وب سایت باشید؟

هر کسی می تواند قربانی هک شود. تفاوت اصلی بین شما و یک هکر این است که یک هکر به اینکه از چه کسی دزدی می کند اهمیتی نمی دهد.

هکرها می توانند افراد، سازمان ها، مشاغل، ارگان های دولتی و حتی دوستان خود را هدف قرار دهند. آنها می توانند ایمیل، حساب های رسانه های اجتماعی، کارت اعتباری و حساب های بانکی شما را هک کنند.

آنها می توانند هویت شما را بدزدند، هرزنامه بفرستند یا از شما باج گیری کنند. علاوه بر به خطر انداختن حریم خصوصی شما، یک هکر می تواند از اطلاعات شخصی شما برای فعالیت های غیرقانونی مانند سرقت هویت، کلاهبرداری از کارت اعتباری یا سایر جرایم مالی استفاده کند.

چگونه یک هکر می تواند به وب سایت شما دسترسی پیدا کند؟

مرورگر وب شما اولین خط دفاعی در برابر هکرها است. اگر وب سایتی از اتصالات ناامن استفاده می کند، داده های شما قبل از رسیدن به مقصد مورد رهگیری و در معرض خطر قرار می گیرند.

اکثر وب سایت های جهان از HTTP (پروتکل انتقال ابرمتن) استفاده می کنند که در سال 1991 ایجاد شد. این استاندارد تقریباً توسط هر وب سایتی که در 30+ سال گذشته بازدید کرده اید استفاده می شود.

هنگامی که به یک وب سایت متصل می شوید، مرورگر وب شما اطلاعات را به عنوان بسته های داده به وب سایت ارسال می کند. این بسته های داده حاوی درخواست اطلاعات هستند و مرورگر وب شما پاسخ هایی را از وب سایت دریافت می کند.

HTTPS (HTTP روی لایه سوکت های ایمن) اطلاعات شما را با استفاده از یک الگوریتم پیچیده رمزگذاری می کند که آن را به حالت رمزگذاری شده در می آورد. هکرها برای رمزگشایی و مشاهده داده های شما باید ترافیک رمزگذاری شده را رهگیری کنند.

افزایش امنیت سایت

چرا وب سایت ها هک می شوند

هکرها از روش‌های مختلفی برای هک کردن وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند، اما در اینجا چند نمونه رایج وجود دارد:

رمز عبور تصادفی: یک هکر از برنامه ای استفاده می کند تا هزاران رمز عبور را امتحان کند تا زمانی که رمز عبوری را پیدا کند که کار می کند.
حدس زدن رمز عبور: یک هکر از برنامه ای برای حدس زدن اعتبار ورود شخصی که سعی در دسترسی به یک وب سایت دارد استفاده می کند.
مهندسی اجتماعی: یک هکر کاربر را فریب می‌دهد تا اطلاعاتی مانند نام کاربری یا رمز عبور را با ظاهر شدن به عنوان فردی که می‌شناسد را به راحتی دریافت کند.
ویروس: یک هکر برنامه نرم‌افزاری مخربی را پخش می‌کند که رایانه را تحت کنترل خود در می‌آورد و کاربر را مجبور به انجام کارهای مختلف، مانند سرقت پول یا افشای اطلاعات شخصی می‌کند.
نرم افزار قدیمی: یک نرم افزار و یا وب سایت قدیمی در برابر هکرها آسیب پذیر است.

سایت در برابر هک آسیب پذیر است

انواع مختلفی از اشکالات و اشتباهات امنیتی وجود دارد که می تواند یک وب سایت را در معرض یک هکر قرار دهد. به عنوان مثال، یک اشکال در نرم افزار یک وب سایت ممکن است به یک هکر اجازه دهد تا از نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی به سرور استفاده کند.

یک هکر همچنین می تواند با دستکاری یک فایل پیکربندی که نحوه عملکرد نرم افزار را کنترل می کند، از یک وب سایت سوء استفاده کند.

یک هکر همچنین می تواند از آسیب پذیری های دیگر برای دسترسی به یک وب سایت استفاده کند. به عنوان مثال، سرور ممکن است توسط یک حمله (DoS) مورد حمله قرار گیرد که شامل سیل درخواست‌ها به وب‌سایت می‌شود و پاسخ آن را کند می‌کند.

مثال دیگر آسیب‌ پذیری در نرم‌ افزار یک وب‌ سایت است که به مهاجم اجازه می‌دهد کنترل رایانه را در دست بگیرد و آن را مجبور به انجام اقدامات خاصی کند.

آسیب پذیری ها و تهدیدات وب سایت

امنیت و حریم خصوصی یک وب سایت اغلب از طریق ترکیبی از آسیب پذیری ها و تهدیدها به خطر می افتد. بسیاری از تهدیدات رایج نیاز به اصلاح اولیه دارند، اما برخی دیگر می توانند مشکلات جدی برای کسب و کار شما ایجاد کنند.

اینها نقاط ضعف بالقوه ای هستند که مهاجمان می توانند از آنها برای دسترسی به وب سایت و اطلاعات کاربران شما سوء استفاده کنند. این اطلاعات معمولاً در صفحات وب شما وجود دارند، یا از طریق نرم افزار نا ایمن روی سرور شما مورد سرقت قرار می گیرند.

بد افزار

نرم افزار مخرب یا بد افزار به هر برنامه یا فایلی گفته می شود که تلاش می کند به رایانه شما نفوذ کند، آن را به خطر بیاندازد، از بین ببرد یا به هر طریق دیگری به رایانه شما آسیب برساند.بد افزار می تواند به اشکال مختلف از جمله ویروس ها، کرم ها، اسب های تروجان، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و جاسوس افزارها باشد.

سوء استفاده از مرورگر وب

این آسیب‌ پذیری‌ ها در مرورگر هایی هستند که در دسک‌تاپ، لپ‌تاپ یا دستگاه تلفن همراه خود استفاده می‌کنید. اکثر مرورگر های وب دارای چندین ویژگی و تنظیمات هستند که از کاربران در برابر وب سایت های مخرب محافظت می کنند.

برخی از وب سایت ها و بد افزارها عمدا از آسیب پذیری های مرورگر برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما و ردیابی فعالیت شما سوء استفاده می کنند.

حملات DDOS

حملات DDOS شامل یک حمله سایبری است که برای کند کردن یا توقف یک وب سایت طراحی شده است. به عنوان مثال، یک مهاجم می‌تواند میلیون‌ها ایمیل را در یک روز به کاربران شما ارسال کند و باعث کندی سرور شما شود. این حمله اغلب یک حمله انکار سرویس توزیع شده (DDOS) نامیده می شود.

فیشینگ نیزه ای

به نظر می رسد یک ایمیل از یک سازمان قانونی ارسال شده است، اما در واقع از طرف یک کلاهبردار یا هکر است که می خواهد شما را فریب دهد تا اطلاعات محرمانه خود را در اختیارش قرار دهید.

این شبیه به فیشینگ است اما بسیار هدفمندتر و شخصی تر است. Spear phishing به گونه ای طراحی شده است که شما را وادار کند روی یک پیوند کلیک کنید یا اقدامات دیگری انجام دهید، مانند وارد کردن رمز عبور یا کلیک کردن روی یک پیوند مخرب، که به مهاجم امکان دسترسی به حساب شما را می دهد.

افزایش امنیت سایت

مهندسی اجتماعی

یک مهاجم ممکن است بتواند کارمندان، مشتریان یا شرکای شما را فریب دهد تا اطلاعات را در اختیار آنها بگذارد یا امنیت آنها را به خطر بیندازد. یک مثال عالی از مهندسی اجتماعی، حمله فیشینگ است.

حملات MiTM یا مرد میانی

این حملات به عنوان MiTM یا MITM شناخته می شود، مهاجمان از این تکنیک برای رهگیری ترافیک وب شما استفاده می کنند، یا برای اینکه ببینند شما در حال انجام چه کاری هستید یا برای نظارت بر فعالیت های شما و سرقت اطلاعات شما.

فیشینگ

در یک حمله فیشینگ، هکرها ایمیل‌های جعلی را ارسال می‌کنند که به نظر می رسد منبع قابل اعتمادی هستند تا شما را فریب دهند تا اطلاعات ورود خود را ارائه دهید یا روی یک پیوند مخرب کلیک کنید.

بات نت ها

بات‌نت شبکه‌ای از رایانه‌ها است که توسط مهاجم کنترل می‌شود و به مهاجم اجازه می‌دهد تا اقدامات زیادی مانند ارسال هرزنامه یا راه‌اندازی حملات DDOS را انجام دهد.

هرزنامه ها

وقتی صحبت از هرزنامه به میان می آید، دو نوع هرزنامه وجود دارد: ایمیل تجاری ناخواسته (UCE) و ایمیل ناخواسته انبوه (BUE). UCE نوعی هرزنامه است که همه ما دریافت می کنیم و BUE نوعی است که مشاغل روزانه باید با آن سروکار داشته باشند.

باج افزار

این زمانی است که مهاجمان در ازای فایل‌های شما یا اینکه اطلاعات سرقتی را تحویل دهند، درخواست پول می‌کنند. محبوب ترین نوع باج افزار CryptoLocker است.

اجرای کد از راه دور

اینجا جایی است که یک هکر می تواند کدهای مخرب را در وب سایت شما آپلود کند، سپس می تواند از آن برای کنترل رایانه شما یا سرقت اطلاعات شما استفاده کند.

جاوا اسکریپت مخرب

این اسکریپت در پس‌زمینه مرورگر شما اجرا می‌شود که معمولاً از دید پنهان است. هکرها می توانند کدهایی را در جاوا اسکریپت خود قرار دهند که برای سرقت اطلاعات یا کنترل رایانه شما طراحی شده است.

هک مرورگر

هکرها همچنین می توانند در مرورگر شما پنهان شوند، به این معنی که دیگر در رایانه یا شبکه شما نیستند. آنها به طور مستقیم در مرورگر شما هستند و به سیستم شما دسترسی کامل دارند.

چگونه از وب سایت خود محافظت کنید و امنیت را حفظ کنید

نکات امنیتی برای افزایش امنیت وب سایت

تهدیدات امنیتی در حال افزایش است. هکرها وب سایت ها را برای دسترسی به حساب های کاربری و سرقت اطلاعات از آنها هدف قرار می دهند. به عنوان مثال، آنها ممکن است کل پایگاه داده شما را دانلود کنند، وب سایت شما را تصرف کنند یا حتی نرم افزارهای مخرب نصب کنند.

در گذشته، یافتن آسیب پذیری ها در وب سایت شما و سوء استفاده از آنها برای هکرها نسبتاً آسان بود. با این حال، به لطف محبوبیت فزاینده HTTPS و سایر فناوری‌های امنیتی وب، بیشتر تهدیدات امنیتی قبل از رسیدن به سایت شما شناسایی می‌شوند.

هنگام ایمن سازی وب سایت خود، تحقیق و انتخاب راه حلی ضروری است که از شما در برابر رایج ترین تهدیدات امنیتی امروزی محافظت کند. در زیر چند نکته برای کمک به شما در انجام این کار آورده شده است. به همین دلیل استفاده از افراد متخصص در حوزه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ می تواند به افزایش امنیت سایت کمک کند.

یک سرویس میزبانی با استانداردهای امنیتی بالا را انتخاب کنید

به طور کلی، شرکت هایی که سطح پایین تری از امنیت وب سایت را ارائه می دهند، کمتر قابل اعتماد هستند. اگر وب سایت شما بر روی سروری با استانداردهای امنیتی پایین میزبانی شود، یک هکر می تواند سایت شما را با راحتی بیشتری به خطر بیاندازد.

برای جلوگیری از این امر، باید به دنبال یک شرکت میزبان با پروتکل های رمزگذاری قوی، نگهداری سختگیرانه سرور و یک تیم اختصاصی باشید که سایت شما را روزانه نظارت می کند.

برای حداکثر حفاظت، HTTPS را اجرا کنید

HTTPS مخفف Hypertext Transfer Protocol Secure است و امروزه یکی از پرکاربردترین پروتکل های ارتباطی امن است. اتصال HTTPS داده‌هایی را که ارسال و دریافت می‌کنید رمزگذاری می‌کند و رهگیری یا رمزگشایی بدون ابزارهای مناسب را تقریباً غیرممکن می‌کند.

سایت‌های وردپرس به‌طور پیش‌فرض با اتصالات HTTP پیکربندی شده‌اند، اما می‌توانید برای اطمینان از حداکثر حفاظت، آن را به اتصالات HTTPS تغییر دهید.

از یک رمز عبور قوی برای پنل مدیریت سایت خود استفاده کنید

اکثر سرویس های آنلاین ویژگی های مدیریت رمز عبور را ارائه می دهند. این سرویس ها رمزهای عبور تصادفی و منحصربفرد را برای شما ایجاد می کنند و برای دسترسی آسان آنها را در دستگاه شما ذخیره می کنند. برخی از سرویس‌ها حتی به چندین دستگاه متصل به یک حساب اجازه استفاده می‌دهند.

بهترین راه برای ذخیره رمزهای عبور وب سایت شما استفاده از یک مدیر رمز عبور ایمن است که آنها را به صورت ایمن ذخیره می کند و اطلاعات ورود شما را با وب سایت ها یا برنامه های شخص ثالث به اشتراک نمی گذارد.

هنگامی که وب سایت شما آنلاین شد، باید به طور منظم آن را نظارت کنید تا از عدم وجود تهدید اطمینان حاصل کنید. این بدان معناست که لاگ های سرور سایت خود را به طور مکرر بررسی کنید و به هر تهدیدی در اسرع وقت پاسخ دهید.

هنگامی که سایت شما هک می شود، هکر ممکن است سعی کند فایل های شما را حذف یا به آنها آسیب برساند. شما باید بتوانید نسبتاً سریع از این مشکلات خلاص شوید و راهکار مناسبی ارائه دهید.

تقویت امنیت سایت

افزونه های خود را برای افزایش امنیت سایت به روز و ایمن نگه دارید

پلاگین ها یک راه عالی برای افزودن قابلیت به وب سایت شما هستند، اما همچنین شما را در معرض خطرات امنیتی مختلفی قرار می دهند. در مورد وردپرس، مهاجمان می توانند افزونه ای را نصب کنند و سپس از آن برای نصب بدافزار در سایت شما استفاده کنند.

بهترین راه برای محافظت از خود این است که همه افزونه های خود را به طور منظم به روز کنید و مطمئن شوید که از کد ایمن استفاده می کنند.

سایت خود را به طور منظم برای به روز رسانی بررسی کنید

همیشه باید وب سایت خود را برای به روز رسانی بررسی کنید. با انجام این کار، می توانید تهدیدات امنیتی بالقوه را قبل از اینکه روی سایت شما تأثیر بگذارد شناسایی و رفع کنید. همچنین می‌توانید به‌ روزرسانی‌ های شرکت میزبان و ثبت دامنه خود را نیز بررسی کنید.

اطلاعات خود را ایمن نگه داری کنید.

ایمن نگه داشتن اطلاعات سایت شما ضروری است. این به معنای ایجاد رمزهای عبور قوی و محافظت از آنها در برابر هکرها است. همچنین به این معنی است که اطلاعات ورود پنل مدیریت خود را در یک برنامه مدیریت رمز عبور ذخیره کنید و فقط از طریق پروتکل HTTPS به وب سایت خود دسترسی داشته باشید.

به این ترتیب، اگر سایت شما هک شود، می توانید آن را به سرعت بازیابی کنید.

دسترسی و مجوزهای کاربر را محدود کنید

محدود کردن مجوزها به کاربران و گروه‌ها، آسیب های احتمالی به اطلاعات سایت را کاهش می‌دهد. پیش فرض های وب سایت شما به کاربران اجازه می دهد فایل ها یا پوشه ها را ایجاد، ویرایش، حذف یا مدیریت کنند.

مجوزها ممکن است شامل اجازه آپلود فایل نیز باشند. اگر دسترسی کاربری محدودی در سایت خود ندارید، این می تواند یک مشکل بزرگ باشد، به خصوص اگر یک شرکت میزبانی هستید که نمی توانید تشخیص دهید که آیا فایل های مخرب هستند یا خیر. توصیه می کنیم برای جلوگیری از نقض امنیت، دسترسی و مجوزهای کاربر را محدود کنید.

می توانید مجوزها را با استفاده از یک کنترل پنل دسترسی منحصر به فرد به عنوان مدیر سایت مدیریت کنید. هنگامی که دسترسی به یک گروه یا کاربر خاص را محدود می کنید، می توانید دسترسی آنها را به نقاط مختلف وب سایت مدیریت کنید.

برای ایمن سازی وب سایت خود، می توانید از چند مرحله ساده استفاده کنید:

  • گروه هایی را برای دسته های مختلف کاربران ایجاد کنید و وظایف هر گروه را تعیین کنید.
  • مجوزهای پیش فرض کاربر را تغییر دهید و کاربران جدید را به گروه ها اضافه کنید.
  • وقتی مجوزهای یک کاربر را تغییر می دهید، او نمی تواند تنظیمات خود را ببیند.

پشتیبان گیری از وب سایت داشته باشید

افزونه پشتیبان گیری وردپرس

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت برای محافظت از خود و مشتریانتان ضروری است. پشتیبان گیری به دو دلیل ضروری است.

1- آنها کمک می کنند تا مطمئن شوید که وب سایت شما در صورت به مشکل خوردن، فعال و در دسترس باقی می ماند. اگر برق خود را از دست بدهید یا سرور شما خراب شود، وب سایت شما دیگر برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی نیست. اگر روی وب سایتی کار می کنید که داده های حساس مشتری را ارائه می دهد، از دست دادن دسترسی به آن می تواند یک مشکل واقعی باشد.

2- پشتیبان گیری برای اطمینان از محافظت از وب سایت شما در صورت بروز اتفاقی ضروری است. اگر سایت شما دچار خرابی شد و از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، می توانید آن را به حالت قبل از خرابی بازگردانید.

پشتیبان گیری با استفاده از FTP

برخی سرویس‌های میزبانی وب معمولاً به شما امکان می‌دهند با استفاده از ویژگی «پروتکل انتقال فایل» (FTP) از وب‌سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های وب‌سایت خود را از طریق اینترنت روی سرور آپلود کرده و دوباره در رایانه خود کپی کنید.

مزایا: FTP ساده‌ترین روش برای انجام پشتیبان‌گیری است. مهمترین مزیت استفاده از FTP این است که معمولاً می توانید پشتیبان گیری را مستقیماً از کنترل پنل ارائه دهنده میزبانی وب خود انجام دهید.

معایب: FTP اغلب یک راه حل با فناوری پایین می باشد که گاهی اوقات استفاده از آن چالش برانگیز است. FTP امن نیست، بنابراین برای ذخیره داده های خصوصی یا حساس توصیه نمی شود.

 

فواید گواهی SSL برای افزایش امنیت سایت

گواهینامه های SSL (Secure Sockets Layer) کاربران را قادر می سازد تا مطمئن شوند که وب سایت شما امن و معتبر است. بدون گواهی SSL، کاربران نمی توانند صحت وب سایت یا محتوای آن را تأیید کنند. گواهی SSL برای محافظت از سایت شما در برابر هکرها و مجرمان سایبری مورد نیاز است.

چرا SSL در افزایش امنیت سایت مهم است؟

وقتی کاربران اطلاعات شخصی خود یا اطلاعات پرداخت را در وب سایت شما وارد می کنند، این SSL به محافظت از داده ها در برابر سرقت توسط مجرمان سایبری کمک می کند.

هکرها اغلب سعی می کنند اطلاعاتی مانند شماره کارت اعتباری، نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات حساب بانکی را به سرقت ببرند.

SSL از اطلاعات در برابر این نوع حملات محافظت می کند. کاربران نمی توانند اطلاعات حساس را ببینند، اما می توانند آدرس URL را در نوار مرورگر خود ببینند. آدرس نشان می دهد که وب سایت امن است و آنها می توانند به اطلاعاتی که در وب سایت شما وارد می کنند اعتماد کنند.

فواید فایروال برای افزایش امنیت سایت

فایروال ها معمولا به فیلتر کننده محتوا، کنترل برنامه و جلوگیری از نفوذ تقسیم می شود. فیلتر محتوا شامل ویژگی هایی مانند اسکن ویروس، فیلتر هرزنامه و فیلتر کردن URL است. کنترل برنامه، انتقال برنامه ها و دانلودها را مسدود می کند. پیشگیری از نفوذ، حملات مخرب و اتصالات غیرمجاز را متوقف می کند.

فیلتر کردن محتوا

فیلتر کردن محتوا ویژگی اصلی هر فایروال وب است. پیوست‌ها، دانلودها و آدرس های مخرب را فیلتر می‌کند.

این فیلتر می تواند در جلوگیری از نفود به رایانه و شبکه شما نقشی حیاتی ایفا کند. همچنین فعالیت های مشکوک، از جمله تلاش های فیشینگ، کدهای مخرب و محتوای نامناسب را شناسایی و متوقف می کند.

کنترل برنامه

هنگامی که به یک وب سایت یا یک ایمیل دسترسی دارید، مرورگر وب شما یک صفحه وب یا یک پیام ایمیل را درخواست می کند. سپس مرورگر وب شما یک کپی از صفحه وب یا ایمیل را به سیستم شما ارسال می کند. به عنوان بخشی از فرآیند، برنامه ای به نام اپلیکیشن را اجرا می کند.

از محاسن فایروال این است که تمام تبادل اطلاعات را رصد کرده و از نفوذ هکرها و فایل های آلوده جلوگیری می کند.

همچنین می‌تواند برنامه‌ های ناخواسته، از جمله برنامه‌هایی که برای ارسال هرزنامه، توزیع بد افزار یا نظارت بر فعالیت‌های آنلاین شما استفاده می‌شوند را مسدود کند.

پیشگیری از نفوذ

پیشگیری از نفوذ شبیه به کنترل برنامه است زیرا به درخواست های شما را برای دریافت اطلاعات نظارت می کند. با این حال، پیشگیری از نفوذ با شناسایی فعالیت های مخرب در سیستم شما و مسدود کردن آن یک گام فراتر می رود.

نرم افزارهای مخرب اغلب از طریق صفحات وب مخرب، ایمیل ها یا پیوست ها توزیع می شوند. بنابراین یک هکر همچنین می تواند اطلاعات وب سایت شما را به سرقت ببرد و سیستم شما را کنترل کند.

از یک شرکت افزایش ایمنی سایت استفاده کنید

در حالی که امنیت وب سایت یک موضوع گسترده و مهم است، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا باید از یک ارائه دهنده خدمات امنیتی وب سایت برای محافظت از سایت خود استفاده کنید.

در عصر دیجیتال امروزی، کاربران بیشتری برای تحقیق و خرید آنلاین به وب روی می آورند. اگر سایت شما به خطر بیفتد، ممکن است میلیون ها تومان از فروش احتمالی خود را از دست بدهید.

اگر سرویس امنیتی سایت برای محافظت از سایت خود ندارید، ممکن است از هکرها دعوت کنید تا از سایت شما سوء استفاده کنند و اطلاعات مشتریان شما را به سرقت ببرند.

افزایش امنیت سایت

چگونه خدمات امنیتی وب سایت می توانند به افزایش امنیت سایت من کمک کنند؟

راه های زیادی وجود دارد که یک سرویس امنیتی وب سایت می تواند به محافظت از سایت شما کمک کند. ابتدا، درک نحوه عملکرد هکرها بسیار مهم است.

هکرها می توانند با استفاده از روش های مختلف، از جمله رمزهای عبور ضعیف، نرم افزارهای قدیمی و سیستم های پرداخت نا امن، سایت شما را هک کنند. یک سرویس امنیتی وب سایت می تواند تهدیدات را قبل از اینکه سایت شما را به خطر بیندازد شناسایی و مسدود کند.

زمانی که صاحب کسب و کار هستید، برای بازاریابی و ارتباط با مشتری به سایت خود متکی هستید. با حفظ امنیت سایت خود، می توانید از هر گونه ضرر مالی جلوگیری کنید. داشتن یک ارائه دهنده خدمات امنیتی وب سایت برای محافظت از سایت شما و محافظت از شما در برابر هکرها ضروری است.

در حالی که اینترنت یک منبع ارزشمند برای بسیاری از افراد است، اما همچنین محل شکار اصلی هکرها است. اگر یک سرویس امنیتی وب سایت از سایت شما محافظت نکند، می توانید عملا سایت خود را به دست هکرها بسپارید.

نتیجه

امنیت وب سایت ضروری است، اما دلیلی برای وحشت وجود ندارد. در حالی که هکرها به طور مداوم تاکتیک های خود را پیشرفت می دهند، اما می توان به راحتی از نفوذ آن ها جلوگیری کرد.

آنها ممکن است شما را هدف قرار دهند زیرا شما در یک صنعت خاص هستید، یک وب سایت محبوب را اداره می کنید، یا طرفداران زیادی دارید. اما آنها همچنین به دنبال ماهی های بزرگتر هستند، و آنها می دانند که شما نمی توانید مشکلات امنیتی را نادیده بگیرید.

خبر خوب این است که می توانید از سایت و مشتریان خود در برابر رایج ترین تهدیدات محافظت کنید.