افزایش سرعت سایت

 

استراتژی که اغلب نادیده گرفته می شود، خدمات افزایش سرعت سایت برای سئو می باشد که فاکتوری بسیار مهم است. اگر سایت شما سرعت لودینگ مناسبی نداشته باشد، سایت شما احتمالاً مشتریان و درآمد خود را از دست خواهد داد.

تقریباً نیمی از جستجوگران وب بیش تر از سه ثانیه صبر نمی کنند تا یک صفحه به صورت کامل بارگذاری شود. آیا سایت شما به اندازه کافی سریع است که کاربران را در خود نگه دارد؟ اگر نه، خدمات بهینه سازی سرعت سایت از بیت آبی می تواند به شما کمک کند.

افزایش سرعت سایت

آیا وب سایت شما سرعت لودینگ مناسبی دارد؟

آیا می خواهید با بهبود سرعت وب سایت خود، تجربه کاربری و رتبه سایت خود را افزایش دهید؟ بیت آبی می تواند در این زمینه کمک شما باشد. ما خدمات بهینه‌ سازی سرعت سایت را به مشتریان خود ارائه می‌دهیم که می‌تواند به بارگذاری وب‌ سایت شما با سرعت بالا کمک کند.

برخی از اثراتی که پس از اجرای خدمات ما مشاهده خواهید کرد عبارتند از کاهش نرخ پرش کاربران و سرعت بالای لودینگ سایت. علاوه بر این، افزایش تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان وفادار و حتی افزایش درآمد سال به سال خود را نیز مشاهده خواهید کرد.

تفاوت بین سرعت صفحه و سرعت سایت

سرعت صفحه و سرعت سایت هر دو به سرعت لود یا بارگذاری محتوای وب سایت شما مربوط می شود، اما تفاوت فنی بین این دو وجود دارد. سرعت صفحه به سرعت بارگیری محتوای یک صفحه خاص اشاره دارد و ممکن است به این صورت تعریف شود:

زمان بارگذاری صفحه: چقدر طول می کشد تا محتوای یک صفحه به طور کامل نمایش داده شود. میانگین زمان بارگذاری صفحه 10.3 ثانیه است.

زمان برای اولین بایت: مدت زمانی که طول می کشد تا مرورگر اولین بایت اطلاعات را از سرور شما دریافت کند.

سرعت سایت در واقع همان سرعت بارگیری کل سایت شما است. با گرفتن میانگین سرعت لود هر صفحه میانگین سرعت لودینگ صفحات سایت شما بدست می آید.

سرعت سایت یک اصطلاح کلی تر است که برای توصیف سرعت بارگیری کل سایت شما استفاده می شود. سرعت صفحه، سرعت سایت و سرعت وب سایت عباراتی نزدیک به هم هستند و همگی بر تجربه کاربری و رتبه بندی سایت شما تأثیر می گذارند.

چرا خدمات بهینه سازی سرعت وب سایت برای موفقیت وب سایت مهم هستند؟

ساده بودن! این نه تنها آن چیزی است که بازدیدکنندگان سایت شما می خواهند، بلکه همان چیزی است که گوگل می خواهد. بین افزایش سرعت سایت و سئو ارتباط وجود دارد و دقیقاً به همین دلیل است که صفحات شما باید سریع بارگذاری شوند.

وظیفه اصلی گوگل این است که نتایج جستجویی را به کاربران ارائه دهد که به بهترین وجه با پرس و جوهای آنها مطابقت داشته باشد. موتورهای جستجو نه تنها صفحاتی را با محتوایی ارائه می دهند که به بهترین وجه با درخواست کاربر مطابقت دارد، بلکه می خواهند وب سایت هایی را نیز نمایش دهند که تجربه کاربری عالی را ارائه می دهند. و مطمئنا شما هم حدس زده اید که سرعت صفحه بخشی از یک تجربه کاربری عالی و مهم است.

سایر عوامل تجربه کاربر شامل مواردی مانند خوانایی و سهولت پیمایش و ساختار سایت شما است، که مربوط به بخش طراحی سایت می شود.

صفحاتی که به سرعت بارگذاری می‌شوند برای بازدیدکنندگان سایت جذابیت دارند، نرخ پرش یا ترک کاربر را کاهش می‌دهند که این نیز یکی دیگر از شاخص‌هایی برای گوگل است که آیا سایت شما سایت خوبی است یا خیر.

افزایش سرعت سایت

تاثیر کندی سایت بر تجربه کاربری

وقتی سایت شما به کندی بارگذاری می‌شود (بارگذاری کامل آن بیش از ۳ ثانیه طول می‌کشد)، کاربران نا امید می‌شوند و از وب‌سایت شما خارج می‌شوند تا وب‌سایتی را پیدا کنند که اطلاعات مورد نیازشان را سریع‌ تر پیدا کنند.

اگر کاربران به طور مداوم از سایت شما پرش کنند یا آن را ترک کنند، گوگل متوجه می شود و شما شاهد کاهش رتبه بندی موتورهای جستجو سایت خود خواهید بود. این به این دلیل است که گوگل بین نرخ پرش بالا و تجربه کاربری بد ارتباطی می بیند، بنابراین شما را در رتبه بندی خود تضعیف می کند.

اگر کاربران به اندازه کافی در وب سایت شما نمانند تا محتوای شما را بخوانند، گوگل به این نتیجه می رسد که سایت شما نباید سایت مناسبی برای کاربران باشد. آن‌ها نمی‌دانند که شما می‌توانید یکی از بهترین سایت‌ها با بهترین محتوا را داشته باشید، اما زمان کم بارگذاری و سرعت لودینگ پایین شما باعث شد تا آن‌ها از سایت شما سریعا خارج شوند.

این موضوع باعث می شود بدانید چرا سرعت صفحه و سایت بسیار مهم است. سرعت وب سایت می تواند در وهله اول کاربران را از ورود به سایت شما باز دارد، به این معنی که آنها کسب و کار شما، محصولات و خدمات شما را اصلا نخواهند دید و حتی اطلاعات سایت شما را نمی خوانند. بدتر از همه اینکه آن ها تبدیل به مشتریان کسب و کار شما نخواهند شد.

تاثیر سرعت لودینگ سایت در موبایل بر سئو

در ژانویه 2018، گوگل به‌روزرسانی در بخش سرعت لودینگ را اعلام کرد که می‌گوید سرعت موبایل اکنون یک فاکتور رتبه‌ بندی و سئو مهم است. به همین دلیل، رتبه بندی دسکتاپ و موبایل شما به دلیل سرعت سایت می تواند تغییر کند.

این بدان معنی است که هنگام بهینه سازی سرعت وب سایت، مهم است که سرعت لودینگ سایت در موبایل را نیز در نظر داشته باشید.

بهینه سازی سرعت صفحه برای دستگاه های تلفن همراه به همان روشی که در دسکتاپ انجام می شود عمل می کند. البته، در وهله اول مطمئن شوید که سایت شما در تلفن های همراه اصلا به درستی کار می کند یا خیر. این بدان معنی است که وب سایت شما در صفحه نمایش های کوچکتر نیز کاربردی باشد.

چرا بهینه سازی وبسایت را باید در نظر بگیرید؟

همانطور که گوگل و سایر موتورهای جستجو به تکامل و پیشرفت  و ارتقای خود ادامه می دهند، برای موفقیت سایت شما بسیار مهم است که بهینه سازی سرعت سایت به طور مداوم در اولویت قرار گیرد. علاوه بر این، تکامل سایت از جمله به‌ روزر سانی‌های پلاگین و سیستم مدیریت محتوا، از شما می‌خواهد تا همراه با پیشرفت تکنولوژی سایت خود را به روز و سریع نگه دارید.

بهینه سازی سرعت سایت یک سرویس فنی است که نیازمند افراد حرفه ای و متخصص برای کشف مشکلات پنهان در کدنویسی سایت است که این عوامل در صورت برطرف نشدن می تواند سرعت لودینگ سایت شما را پایین بیاورند.

مزایای افزایش سرعت سایت

هنگامی که به بهینه سازی سرعت سایت فکر می کنید، چند مزیت اصلی را می تواند به دنبال داشته باشد:

رتبه بندی گوگل بهبود می یابد

گوگل سرعت صفحه را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر می گیرد، بنابراین مهم است که سایت خود را بهینه نگه دارید. وقتی سایت شما به سرعت برای کاربران بارگیری می شود، شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو خواهید داشت زیرا تجربه کاربری خوبی را برای کاربران فراهم می کنید.

کاربران زمان بیشتری را در سایت شما صرف خواهند کرد

از آنجایی که صفحات با بارگذاری سریع، رضایت را برای کاربران به ارمغان می آورند، کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما مانده و مشغول مطالعه خدمات و محصولات شما در سایت می شوند که خود این نکته تقویت سئوی سایت شما را به همراه دارد.

کاربران به سایت های رقیب باز نمی گردند

یکی از دلایل اصلی پرش با ترک کاربران به سایت رقیب این است که سایت شما با سرعت بالا بارگذاری نمی شود. اگر سایت شما با سرعت بالا لود شود، کاربران می توانند اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند و دلیلی وجود ندارد که آنها به وب سایت رقیب بروند.

بهینه سازی سرعت سایت

افزایش نرخ تبدیل و درآمد در طول زمان

با رتبه‌ بندی بالاتر به دلیل زمان بارگذاری سریع، بازدیدکنندگان بیشتری در سایت شما باقی می‌مانند که در طول زمان با بهینه‌ سازی سرعت سایت خود شاهد افزایش نرخ تبدیل‌ها و درآمد خواهید بود.

4 عاملی که باعث کاهش سرعت سایت شما می شوند

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در کاهش زمان بارگذاری نقش داشته باشد از جمله:

1. کد نویسی غیر استاندارد

یکی از مواردی که باعث می شود صفحات شما به کندی بارگذاری می‌شوند، داشتن یک کدنویسی شلوغ و غیر استاندارد در باطن سایت شما است.

کد چیزی است که به مرورگر شما می گوید وقتی کاربران آن را مشاهده می کنند چگونه به نظر برسد. کد از انواع تگ هایی تشکیل شده است که به صفحه می گویند چگونه کار کند و چه کاری انجام دهد.

هر صفحه در وب سایت شما دارای یک صفحه کد خواهد بود و هر چه وب سایت شما بزرگتر و پیچیده تر باشد، کد شما پیچیده تر خواهد بود. اینجاست که کد شما ممکن است شلوغ شده و از کنترل خارج شود.

برای اینکه صفحات سایت شما سریع بارگذاری شوند، باید اطمینان حاصل کنید که کد اضافی و بیهوده ای وچود ندارد و همه چیز به درستی ارجاع داده می شود. در غیر این صورت، خواندن کد توسط سرور بیشتر طول می کشد و باعث کندی بارگذاری سایت می شود.

2. استفاده از تصاویر بهینه نشده و حجیم

گنجاندن گرافیک و تصاویر در سایت شما برای ارائه یک تجربه کاربری عالی و شکیل بودن سایت بسیار مهم است. برای مثال، وقتی یک صفحه کامل از متن را ارائه می دهید، مهم است که آن اطلاعات را با برخی از تصاویر، گرافیک ها یا ویدیوها تفکیک کنید تا اطمینان حاصل شود که خواننده خسته نمی شود.

با این حال، تمام این رنگ و لعابی که با استفاده از این تصاویر گرافیکی می توانید به صفحات سایت خود اضافه کنید، می تواند سایت شما را سنگین کند و باعث شود بارگذاری آن کند شود.

عکس های بزرگ و با وضوح بالا یکی از بزرگترین دلایل بارگذاری کند صفحات هستند. بنابراین چگونه مطمئن می شوید که سایت شما یک تجربه کاربری عالی با گرافیک ارائه می دهد و در عین حال زمان بارگذاری صفحه را سریع نگه می دارد؟

گرافیک سایت خود را بهینه کنید!

می توانید از نرم افزارها و ابزارهای آنلاین استفاده کنید تا فایل‌های تصویری خود را فشرده کنید تا آنقدر حجیم نباشند. آنها تصاویر را فشرده می‌کنند تا بارگذاری تصاویر زمان زیادی طول نکشد.

افزایش سرعت سایت

3. تغییر مسیرها یا ریدایرکت های زیاد

تغییر مسیر زمانی اتفاق می‌افتد که می‌خواهید همه پیوندهای یک صفحه وب قدیمی را با ارجاع به صفحه جدید جایگزین کنید. ریدایرکت‌ ها می توانند توسط فایل htaccess. شما در سرور انجام گیرند، و می‌توانید هر تعداد که نیاز دارید را هنگام جایگزینی صفحات قدیمی در سایت خود ایجاد کنید.

با این حال، هنگامی که تعداد زیادی تغییر مسیر در یک صفحه دارید، زمان می‌برد تا سرور به فایل htaccess. مراجعه کند و مکان جدیدی را که پیوند در آن نشان می‌دهد، پیدا کند. این موضوع می تواند زمان بارگذاری و سرعت لودینگ سایت شما را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد.

4. موقعیت سرور و عملکرد آن

یکی از فاکتورهای مهم افزایش سرعت سایت شما موقعیت سرور و دوری یا نزدیکی آن یه کاربر دارد. هر چه سرور از شما دورتر باشد، بارگذاری وب‌ سایت شما بیشتر طول می‌کشد. با این حال، مهم است که مراقب باشید سرور شما در کجا قرار دارد و سعی کنید از کشورهای مطمئن خریداری کنید.

در رابطه با عملکرد سرور، شما باید اطمینان حاصل کنید که یک سرویس میزبانی وب سایت با کیفیت بالا دارید. یک کاربر آدرس سایت شما را در آدرس بار مرورگر خود تایپ می کند یا از یک موتور جستجو مانند گوگل از وب سایت شما بازدید می کند.

مرورگر آنها به سرور شما اطلاع می دهد که در حال تلاش برای بازدید از سایت شما هستند و تمام اطلاعات لازم برای بازدید از صفحه شما را می خواهد.
اگر سرور شما با کیفیت باشد، اطلاعات به سرعت به دست شما می رسد.

کیفیت سرور شما به اشتراکی یا اختصاصی بودن آن بستگی دارد:

آیا سرور اشتراکی دارید؟ اگر چنین است، فضای سرور را با وب سایت های دیگر و ترافیک آنها به اشتراک می گذارید.
آیا سرور اختصاصی دارید؟ اگر چنین است، می توانید اطمینان حاصل کنید که ترافیک وب سایت را با وب سایت های دیگری به اشتراک نمی گذارید. وقتی روی یک سرور اختصاصی هستید، زمان بارگذاری بسیار سریع‌تری خواهید داشت.

3 ابزار بهینه سازی سایت برای کمک به سرعت صفحه

آیا نمی دانید چگونه می توانید سرعت لودینگ سایت خود را بررسی کنید؟ در اینجا چند مورد از ابزارهای بررسی سرعت لودینگ سایت ذکر شده است تا به شما کمک کند سرعت صفحه سایت خود را بسنجید و بفهمید برای بهبود آن چه کاری باید انجام دهید.

1. کنسول جستجوی گوگل

وقتی صحبت از ابزارهای رایگان برای کمک به شما در تلاش‌های بهینه‌ سازی سرعت سایت می‌شود، کنسول جستجوی گوگل احتمالاً یکی از بهترین از بهترین‌ها است. این سرویس تمام اطلاعات ارزشمندی را که برای اندازه‌ گیری ترافیک سایت‌، درک عملکرد سرعت سایت نیاز دارید، به شما توصیه می‌کند.

برای استفاده از ابزار گوگل که مطمئنا بهترین در این حوزه خواهد بود می توانید از این لینک استفاده نمایید.

سایت Pingdom

2. سایت Pingdom

وقتی صحبت از بهینه‌سازی صفحات سایت می‌شود، سایت Pingdom اطلاعات زیادی را ارائه می‌کند. ابتدا گزارش هایی ارائه می دهد که به چهار بخش تقسیم می شوند. اطلاعاتی مانند عملکرد سایت یا صفحه، تاریخچه صفحه، تجزیه و تحلیل و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد. آنها همچنین پیشنهاداتی را برای بخش هایی که می توانید وب سایت خود را بهبود ببخشید ارائه می دهند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات در مورد سرعت وب سایت های خود از نقاط مختلف جهان هستید، Pingdom به شما امکان می دهد سرعت صفحه خود را از شهرها و کشورهای مختلف آنالیز کنید. اگر بازدیدکنندگانی در سراسر جهان دارید، این ابزار برای آنالیز سرعت سایت شما در نقاط مختلف جهان بسیار مفید است.

برای استفاده از ابزار Pingdom از این لینک استفاده نمایید.

آیا وب سایت شما در بخش سرعت صفحه به کمک نیاز دارد؟

اگر نرخ پرش یا ترک کاربر شما بالا و نرخ تبدیل سایت شما به دلیل بارگذاری کند وب سایت پایین است، بیت آبی می تواند به شما کمک کند.متخصصین بیت آبی می توانند به شما کمک کنند تا سرعت لودینگ سایت خود را بهبود ببخشید.

در اینجا برخی از خدمات موجود در طرح های بهینه سازی سرعت صفحه بیت آبی آمده است:

خدمات بیت آبی برای افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت یک فرآیند است که یک شبه اتفاق نمی افتد. فرآیندهای پشت صحنه زیادی وجود دارد که به منظور اطمینان از اینکه سرعت صفحه شما در بهترین حالت خود است انجام می شود. برای انجام این کار، از توسعه دهندگان وب استفاده می کنیم تا مطمئن شویم کار به درستی انجام شده است.

بررسی تنظیمات سرور

برای اینکه بفهمیم سایت شما به چه چیزی نیاز دارد، پیکربندی سرور فعلی شما را بررسی می کنیم. سپس تعیین خواهیم کرد که چه چیزی باید بهبود یابد تا سایت شما سریعتر اجرا شود.

در صورت نیاز موارد زیر را انجام دهیم:

  • بهینه سازی ساختار سایت
  • به روز رسانی هسته و افزونه ها و قالب
  • بهینه سازی فایل های CSS و جاوا اسکریپت
  • ادغام سازی فایل های CSS و جاوا اسکریپت
  • فشرده سازی Gzip
  • راه اندازی و یا پیکربندی حافظه پنهان
  • بهینه سازی و کاهش تعداد تغییر مسیرها یا ریدایرکت ها
  • بهینه سازی تصاویر و …

بهینه سازی وب سایت

هزینه بهینه سازی سرعت وبسایت

هر شرکتی برای خدمات بهینه‌ سازی سرعت سایت خود مقداری متفاوت هزینه می‌کند.

شرکت‌های مختلف سطوح مختلفی از بهینه‌ سازی سرعت سایت را ارائه می‌دهند با هزینه‌های متفاوت. هزینه بهینه سازی سرعت سایت می تواند بر اساس تجربه شرکت مجری، ابزارهای مورد استفاده و موارد دیگر متفاوت باشد.

برای افزایش سرعت سایت و سئوی خود که می تواند رشد و توسعه کسب و کار شما را سبب شود با ما تماس بگیرید.